fredag 17 augusti 2007

fredag

Agaton sover middag så jag passar på att skriva lite. Jag och en annan föräldraledig mamma tog oss en långpromenad idag på förmiddagen. Agaton ville INTE ligga i vagnen utan skrek mest. Jag tänkte tanken innan jag gick hemifrån att ta med sjalen men gjorde det aldrig. Kan ju säga att jag ångrade det. Så klart slutade det med att jag bar Agaton i famnen och drog vagnen samtidigt. Inte det smidigaste.
För några dagar sen var vi till BVC för att ta sprutor och vägning och mätning. Det gick bra med sprutorna. Han skrek lite grann men inte lika mycket som förra gången. Nu väger han 7245 g och är 68,6 cm lång.
Kan tipsa om två bra böcker jag läst i sommar. Svinalängorna av Susanna Alakoski och Edward Finnigans upprättelse av Roslund och Hellström. Roslund och Hellström har tidigare skrivit böckerna Odjuret och Box 21. De är också bra böcker.

Inga kommentarer: