söndag 5 augusti 2007

Söndagstankar


Sambon kollar på "kultserien" Life on mars på tv nu (tv-hallåan kallade den kultserie, hur man nu kan kalla en serie som knappt gått två säsonger för kultserie är för mig en gåta), så jag passar på att skriva lite. Har haft lite problem med att lägga in bilder. Tänkte bombardera er med bilder från semestern i Östersund men när jag skulle lägga in dem blev det bara fel. Tror dock att jag listat ut vad det kan vara så jag ska göra nytt försök snart. Har dock tappat sugen lite efter alla försök att fixa med det så det kanske inte blir lika mycket som jag tänkt.
I dag har vi tagit en långpromenad. Vi gick till Sommaro och hälsade på en arbetskamrat till John. Stannade ganska länge och drack kaffe och åt vaniljglass med nyplockade hallon. Stannade också en stund på stan. Köpte en ny kokbok med GI-recept. Vet att det är på modet att gå ner i vikt med såna recept men jag känner inte att jag har panik att gå ner i vikt utan är mest nyfiken på att testa maten som ser så god ut på bilderna. Boken heter Klaras goda GI-dagar för den nyfikna. Efter fikat på hemvägen stannade vi till på Pitchers, en nygammal restaurang/pub i stan. De har flyttat till nya lokaler och stället var nu mycket större och 10 ggr snyggare. John drack öl och kollade på fotboll, Charity Shield där Chelsea mötte Man United. Jag kollade in recepten i boken. Handlade mat sen och fixade middag. Tog ett recept från boken och testade. Det blev fullkornspastasallad med broccoli, cocktailtomater, kallrökt lax och mozarella. Jättegott! Agaton var gnällig så vi lade han på magen på en filt på golvet. Helt plötsligt vände han sig till rygg! Vi lade tillbaka han på mage och han gjorde det igen! Så nu kan han vända sig både från rygg till mage och från mage till rygg. Heja Agaton!

Inga kommentarer: