fredag 17 augusti 2007

FULRUMMET!


Kollade på ett av mina favoritprogram igår på TV3. Det var Från koja till slott.
I Från koja till slott så inreder de så fint. Man sitter nästan själv och gråter i soffan när man ser hur otroligt glada familjerna blir över att ha fått fint hemma.. Sa till John att de gärna får komma hit hem till oss och göra om i "fulrummet" som jag kallar det. I vårt fulrum har vi bokhyllor (som jag i och för sig gillar. Inga speciella, vanliga Billybokhyllor), en gästsäng, en stor otymplig fotölj, en hurts, Johns Liverpoolhalsdukar och Agatons leksaksgym. På väggarna är det knappt nåt alls. Blä! Hatar det rummet. Oj, kom på att vi har en vit bokhylla också i ett hörn med en massa spel, fotoalbum, J:s gamla SLITZtidningar, gamla videoband som ingen kollar på och EN MASSA ANNAT SKROT! Det enda i rummet jag gillar är väl Billybokhyllorna. Tidigare hade vi världens största skrivbord också i fulrummet från Uppsalatiden när vi hade världens största dator. Skrivbordet är väl inte speciellt fult men så stort och det slutade bara med att vi la saker på hög på det. Jag lyckades övertala John att vi skulle ta bort skrivbordet, så nu är skrivbordet på vinden och jag lite gladare. Skulle vilja ta bort sängen och köpa uppblåsbara sängar från tex. tv-shop istället som lätt får plats i en garderob. Då skulle man kunna köpa en eller två snygga fotöljer och ett litet bord till, några stora fina tavlor att ha på väggarna som nu ekar tomt och sen inreda lite grann till Agaton. Men det blir aldrig av. John tycker att jag tjatar om fulrummet men att ha ett helt rum som knappt används för att det inte är inretts känns ju knasigt. Vad tycker ni?

4 kommentarer:

Lotta sa...

Jag håller med dig! Om man inte trivs är det bättre att ordna till det så att man trivs! Annars tar det bara massa energi! Rummet har ju stor potential för att bli jättefint. Fint golv och ljusa väggar! det tycker jag är bra iaf! =) Du skulle väl kunna göra sängen till en soffa annars? Med vackert överkast, fina stora kuddar bakom och massa småkuddar. och nån extra fotölj. Då finns ju sängen kvar lättillgänglig om du får oväntat besök. Jag tycker att du ska göra om rummet till ett riktigt "må-bra-rum" för mys och avkoppling. Go for it! =)
Massa kramar! och ha en bra helg!
Lotta

Cam sa...

Hallå..har aldrig tänkt på det som "fulrum" men du har nog rätt!! Jag tycker ni ska ha sovrum där istället och göra ert nuvarande sovr till Agatons rum. Eller....så ska ni flytta bokhyllorna i "fulrummet" så de syns ut mot vardagsrummet. Här sitter jag och väntar på att Eric ska komma hem från Gtb....väntat hela dagen=)..men snart så ringer väl telefonen som inte ringt på hela dagen känns det som, fast den har det! Vi måste ses snart! Är de dax för er att dra t ert eget IKEA snart va? Skoj! Då kan du köpa ngt till fulrummet..Kram Cam

Naranja sa...

Lotta: Ja, dwet tar verkligen energi att se rummet dagligen och vilja göra om men det aldrig blir av.
Cam: Har också funderat på att ha sovrummet där. "r sugen på att sätta upp en snygg gardinstång och sätta fina tyger så det blir mer som en dörr. Nu gapar valvet så stort. G;r kanske nåt inköp på IKEA snart.

Mikaela sa...

vi har en fåtölj som man kan göra om till extrasäng när man behöver det. annars används den mest som läseochmysfåtölj av Olle (den står i hans rum) den är perfekt. och blir bra sen när det ska börjas att sovas över... IKEA så klart! det är jobbigt med ett fulrum. det som ska bli Noahs rum är också ett fulrum. ett riktigt FULT rum med bruna vävtapeter och gräsligt golv =/ men först måste det ännu hemskare och fulare badrummet göras om, sen får vi ta Noahs rum efter det. han sover ju hos oss ett tag till!