onsdag 29 augusti 2007

Saker jag saknar/önskar mig

Saker jag saknar:

  • Östersund
  • Linda, Annzo, mamma, pappa, syrrorna.

Saker jag önskar:

  • Att jag hade en välfylld plånbok så jag kan sticka till möbelaffärer och handla fina saker till fulrummet.
  • En barnvakt, nån som roar Agaton så jag kan dammsuga/diska/möblera om i fulrummet/bädda sängen/sminka mig/kamma håret/läsa en god bok eller nya numret av Elle Interiör som kom idag!
  • En ny garderob med kläder som passar.
  • Ett IKEAkonto laddad med pengar som vill bli spenderade (idag öppnar IKEA i Karlstad och jag sitter här hemma!)

Nej, usch vad deprimerande det blev. Tror jag tar med mig gnällisen ut på en promenad. Hej då!

4 kommentarer:

Mikaela sa...

mmm en del av de där sakerna finns på min sakna/önskalista med!

östersund besöks nästa vecka. men det där kontot med alla pengarna kunde gärna fått vara större!

vi har precis accepterat en offert på att få badrummet fixat. äntligen ska det bli gjort, men fy attan va dyrt det är!

Cam sa...

Heja Narre...gillar dina listor på vad man vill ha! Vet du var man kan önska sig listorna? Skulle gärna vilja ha värsta feta klädkontot nu till hösten, jag vill ha nya snygga stövlar, jeans, tröjor, jacka, vantar, mössa och ett resekonto till USA så jag kan köpa massa coola grejer när jag kommer dit. Du nu är det dax att ses snart tycker jag. Kanske en lördag på stan? Går det att lösa töltningen tror du? Vi måste höras.. Kram "C in love" så in i norden!

Ann-Sofie sa...

AAAhh vet hur det känns! Varför kan man inte tvinga alla att flytta till något lämpligt ställe så slapp man hålla på o längta så mycket.

Saker jag saknar är:
- Mamma, pappa, systrar och syskonbarn.
- Dig, linda, wicko
- Tid att sitta med en kopp kaffe, med mina tankar, en penna och ett papper.
//annzo

LIB sa...

Ja mycket av det där saknar jag oxå! Vi pratade ju tidigare om att man skulle ha städhjälp men just nu bor vi så trångt så jag skulle bli tvungen att städa innan de skulle kunna städa..

Däremot hade jag gärna velat haft barnvakt då och då och hjälp med tomten, tex klippning av gräset!

Med tanke på hur gammal man är borde man ju ha haft tusentals kronor på banken som kunde ha underlättat men man har varit lika dålig på att spara inför familjebildandet som inför pensionen...