tisdag 14 augusti 2007

Kusinen gifter sig!

Här kommer äntligen några bilder från bröllopet vi var bjudna till. Det har tagit tid men bättre sent än aldrig. Detta är den vackra kyrkan i Timrå där min kusin Marlene gifte sig i slutet av juli.
Prästen pratade så fint om kärlek och gav små råd till brudparet. Hans bästa råd var:
1. Somna aldrig ovänner.
2. (Hm... pinsamt.. jag kommer inte ihåg det andra rådet han gav men bra var det! Ska kolla upp det.)
Brudparet fick ta nattvarden också. Det var nytt för mig. Har aldrig varit med om det tidigare att ett brudpar tar nattvard när de gifter sig men varför inte. Båda är konfirmerade så det var ju ett ypperligt tillfälle att göra det. Jag blev dock så nervös att nån av dem skulle tappa bägaren med vinet. Det hade ju inte varit roligt att få en vinfläck på brudklänningen.
Här är vi utanför kyrkan. En toppendag var det. Inte för varmt och inte för kallt.

Den fina bilen de åkte från kyrkan i. Märket är för mig okänt. Jag och bilar, ingen bra kombination. Kan nada om bilar.

Middagen var supergod. Det var också underhållning på hög höjd. Efter maten så spelade bandet Copycats. Här är sångerskan som sjunger för oss.

Den vackra brudbuketten.

Marlene och Tony, nygifta! Tack för att vi fick vara med och fira er bröllopsdag!

1 kommentar:

jkl sa...

Hej,

En annan Agaton-förälder tittar för och säger hej! Här finns vi:

http://agatonblixa.blogspot.com/