tisdag 14 augusti 2007

Äntligen bärsjal!

Agaton är inte killen som gillar att ligga på golvet och leka. Helst av allt vill han bli buren runt och vara med på det vi gör. Har därför haft en BabyBjörnsele som jag fått låna av en kompis. Att köpa en verkade dumt eftersom de är så dyra. BabyBjörnen har varit bra att ha när man ska ner till tvättstugan eller nåt annat där han kan följa med på men det är ju inte det mest bekväma. Axelbanden är ganska smala så jag har inte velat ha den på så länge.
Har varit sugen på att köpa en sjal och testa det. De är dock också ganska dyra så jag har hela tiden tänkt att med en symaskin som står och dammar i en garderob kan man ju köpa tyg och sy sig en egen sjal. Nu när mamma är här så var hon så snäll och köpte en sjal till oss! Tackar! Här prövar vi den för första gången.

Han satt så nöjd och glad i den.

Jag och John tog en promenad till affären och handlade middag. Agaton hängde med i sjalen. Han gillade det! Tänk att få vara uppe och se allt som händer runtomkring. Och så bra att det finns tyg som man kan smaka på.

6 kommentarer:

Mikaela sa...

åh, visst är det skönt att bära i! barnen blir inte alls lika tunga som i bärsele! Vi testade vår sjal "på riktigt" för första ggn idag, och Noah somnade SÅ gott. samma effekt som med storebror. har även provat att bära "i vagga" och det var också ok, fast upprätt som en groda mot min mage är nog bäst ändå... vad köpte ni för sjal? en tricot-slen eller? vi har köpt en trikåsjal, men får byta till en vävd sen när han blir för tung! sjalarna kostar mer, men är helt klart värda pengarna!!

Supermamsen Green World sa...

Men vilken fin sjal .Måste vara ett släktdrag det där med att bli buren "alla mina har varit klängapor tills de varit 2.5 år .Sedan har de skött sig själva med allt nästan då "" Cindy är snart torr tack o lov .Skönt att hon säger till då hon vill på toa.
Gud vad tiden går fort

Naranja sa...

Mikaela: Ja, det är så lätt med en sjal. Vi har köpt en LOOMA sjal. Det är en långsjal, mjuk är den så jag gissar att det är trikå, 5 meter och modellen kallas SINO. Var inne i en tygaffär igår och de hade vävda tyger för ca 30 kr metern. Man blir ju sugen på att sy sig en sjal också. Vad har du köpt för sjalar?
Supermamsen: Ja, barnen gillar ju att vara med de vuxna där det händer nåt. Inte ligga själv i babygym eller i babysitter.. Kan roa för en kort stund. Agaton gnäller mest i gymmet.

Lotta sa...

Ja, Agaton ser verkligen ut att trivas ypperligt i bärselen! han har hunnit dreggla ner den rätt ordentligt också! =) Skönt att bära på magen, bära rätt och ändå ha händerna fria!
Hoppas att ni mår bra!
Kramar Lotta

Cam sa...

Ååååå va fina ni är...blir glad av era bilder! Haha..ja Eric är underbar! Har Ericpirr i hela magen!! Jag längtar med till LOST och Idol...härliga höst=) Blir bra att följa en del TV program så kanske hösten går fortare när Eric åker bort...kommer nog längta mig till döds, eller bättre längta tills jag reser till honom igen! Suck! Krama Agaton från mig..ses snart..ser fram mot att ses i höstrusket/Cam

LIB sa...

Ja vilken goding Agaton är! Kul att du vågar prova på att använda sjal. Jag är för feg med att prova nya saker.