tisdag 28 augusti 2007

Sola-returen


Tog en promenad för nån dag sen med Agaton till "Sola-returen". Det är Karlstad kommuns retur-second-hand-affär för kasserade saker som man kan återvinna. Tror att det fungerar så att det folk vill slänga på kommunens återvinningsstation lämnas till Solareturen istället. Ungefär som Rondellen i Östersund. Billiga möbler, husgeråd. Hur som helst, det fanns bra mycket att titta på. Agaton var med i bärsjalen. Jag min toka trodde att han skulle somna där. Han stirrade istället upp i taket där det fanns roterande fläktar a-la 80-taletsom snurrade vansinnigt fort. Spanade efter en byrå eller skåp att ha kläder, sängkläder, dukar mm i men hittade ingen bra. Det jag däremot hittade var en fin fotobok för 5 kr. På väg ut därifrån spanade jag in barnavdelningen. Såg en härlig krokodil i hårdplast som jag köpte. Endast 3 kr. Att fynda är kul.

2 kommentarer:

Mikaela sa...

åh vilken fin krokodil du hittade! såna djur brukar vara jättedyra ju!

LIB sa...

ja det är verkligen kul att fynda! är fanatisk budgivare på Tradera just nu och så var jag till Rondellen häromdagen. Fick tag i en jättefin vit byrå med vita lådor för bara 25 spänn! Och så ett par pedalhinkar för 25:/st. De är ju svindyra annars!