torsdag 17 januari 2008

Första pulkaturen

Idag när Agaton vaknade efter sin förmiddagssömn i vagnen hos pappa satte jag honom i den fina pulkan han fick i julklapp av mormor och Åke. Vi gick till brevlådorna för att se efter om posten hade kommit. Jag prenumererar på tidningen mama och visste att nästa nummer kommer ut i butik den 22 januari= prenumeranterna får den några dagar innan. Kanske skulle den komma idag? Eftersom min pappa bor ute på landet har de samlat några brevlådor tillsammans för att underlätta för brevbäraren så man får gå iväg några meter efter vägen för att hämta posten. Perfekt avstånd att pröva pulkan. Satte Agaton i den, spände fast säkerhetsbältet och drog i väg honom. Han satt så nöjd och belåten och tittade sig omkring. Han kollade lite extra på snön som kom upp på pulkan. Tyvärr var brevlådan tom så efter nån timme gjorde vi om proceduren. På med alla vinterkläder för att testa pulkan och kolla brevlådan. Nu fanns det post där. Jag blev extra nöjd när jag såg den inplastade mama-tidningen. Vi tog oss en ganska lång tur med pulkan innan vi var tillbaka till pappas hus. Kollade in grannens skällande hund, en bil som åkte förbi, skator som hoppade på vägen och annat smått och gott. Tyvärr hade jag lagt bort kameran på nåt säkert ställe så jag kunde inte föreviga ögonblicket. Hittade kameran i dag hemma hos Johns föräldrar så den var inte borta för all framtid. Får ta ett kort nån annan dag istället.

Inga kommentarer: