onsdag 16 januari 2008

Här är vår lille gosunge på nyårsdagen.
Dagarna går. Lillen har kryat på sig men han hostar fortfarande lite grann. En ny kusin har han fått och till helgen ska de få träffas för första gången. Lilla Miranda kom till världen den 14 januari! Hon är så fin! Har bara ett mobilkort att titta på än så länge så det ska bli kul att ses IRL.
I går var jag och Agaton på stan och fikade med två kompisar till mig. Vi var på ett nyrenoverat café i stan som heter Törners. Det var ganska mycket folk där till slut. Många mammor med barnvagnar men såg också några pappor som kom in med sina bebisar och tog en fika. Kul att se föräldralediga pappor också. Inta bara mammorna som tar över alla caféer.
Just nu går jag och John i förskoletankar. Vi ska ju lämna in papper om att vi ansöker om förskoleplats till Agaton. Här i Östersund vill de att man lämnar in ansökan helst sex månader i förväg så det är ju dax att vi gör det om vi ska få plats i mitten av augusti. Vi har 3-4 olika förskolor att välja på men hur ska man kunna veta vilket som är bäst för oss? Jag vill att vi ska välja ett som ligger nära. Har ingen lust att gå långt i vinterstormar med en grinig Agaton när man är trött efter jobbet och bara vill hem och laga mat. Tycker att de verkar bra allesammans så egentligen kanske man ska dra lott:)

3 kommentarer:

Kriss sa...

Hej!
Naranja här får du ett tips från mig på hur jag gjorde.
När vi skulle välja dagis åt Sebastian ringde jag till de aktuella förskolorna och bad om att få komma och hälsa på innan vi skulle söka. Det var skönt att få en bild av personalen och dagisen innan. Känna på mottaganden och kemin med de olika.
Kram Kristin

Mikaela sa...

precis som Kristin sa tänkte jag säga!

Naranja sa...

Kristin och Mikaela: Tror nog att vi får göra så. Hoppas bara att de har tid till att ta emot oss. Vet ju själv hur stressigt det kan bara när man är mitt i verksamheten.