torsdag 20 mars 2008

1-åringen

Goskillens födelsedag har passerat och vi har pustat ut. Jag låg i sängen tio i tio i går kväll. Jag, som aldrig lägger mig före elva och oftast somnar strax före tolv på kvällarna fast jag vet att Agaton kommer att vakna mellan 6 och 7 nästa morgon. Kvällsmänniska är man i allra högsta grad.
Två tårtor bakade vi och massor med kakor och kärleksmums/snoddas. På förmiddagen kom storasyrran med man och minsta dottern, Miranda 2 månader. Agaton var som vanligt helt betuttad i ögon. Han ville peta på hennes ögon hela tiden. På eftermiddagen kom mamma, Åke och farmor på besök. Då blev det mer paket och fika. Lite senare kom pappa, svärföräldrarna, Linda med familj och Johns kusin och hennes mamma. Mycket folk men sååå trevligt. Agaton verkade tycka att det var så kul med all uppmärksamhet, alla barn och vuxna som pratade och lekte. Han fick massor med paket och när dagen var över somnade han och sov som en stock.
Han och vi hade en toppendag! Tack för all uppvaktning, alla paket och grattiskort! det värmer att ni tycker lika mycket om Agaton som vi gör.
I dag har vi varit på 1-årskontroll på BVC. Agaton fick ta två sprutor samtidigt i varsitt ben. Han skrek!!! Usch så ont det måste göra. Stackars gosplutt!
Självklart kommer det att komma kort snart på bloggen från firandet. Jag min slarver har förlagt vår kamera. Har inte en susning om var den är. När jag letade efter den så hittade jag min plånbok i Agatons nallekorg!! Vet inte hur den hannade där. Hoppas bara att han inte har "gömt" kameran på samma sätt.. Som tur är har vi en videokamera. Vi har filmat och den är så pass modern att man kan ta kort med den så vi är inte helt kortlösa från firandet.

2 kommentarer:

Supermamsen Green World sa...

GRATTIS AGATON!

Läste att du fick en mysig födelsedag

Gud vad tiden gått fort tyckte nyss du föddes

Kramis

Supermamsen

Jimmy sa...

Tur att det kom erfarna paketöppnare och hjälpte 1-åringen med alla paket :)

Joeline o Angelina pratar om Agaton och hans paket. Dom vill träffas igen snart!!!