måndag 31 mars 2008

Dagen som varit

I morse kom min mamma hit till oss. Vi fikade och lekte med Agaton. Agaton tycker att det är kul med besök men efter ett tag var han bara gnällig så då var det dax för honom att sova. Jag och mamma åt lunch och pratade. Förfärade oss över det hemska som hänt i Arboga. Där de två barnen blev mördade och mamman överfölls av vad de tror är en "tyska". Jag hoppas att det löser fallet snart. Men hu vad hemskt det är.
Lite senare gick mamma hem för hon skulle till sitt jobb. Jag och Agaton tog bilen och stack till min kompis Linda. Hon och hennes familj har precis köpt hus och nu ska de sälja sin lägenhet. Vi städade upp lite och stylade.. Mäklaren ville ha lite kompletterande bilder till annonsen. VJag och Agaton stannade hos dem till efter fyra. Det var kul men Agaton var gnällig hela dagen tyckte jag. Trött och ville vara i min famn hela tiden. Kanske en till tand på gång eller bara mammig?
I kväll har jag och John kollat på Filip och Fredriks program 100 höjdare på Kanal 5. Det är sjukt roligt! De är i USA och filmar roliga och knäppa människor. Jag och John har suttit här hemma och skrattat och skakat på huvudet åt alla knäppskallar. Fast visst skulle jorden vara en jäkligt trist plats utan alla människor som går sin egen väg och struntar i vad alla andra ska tycka och tänka om en. Vet av egen erfarenhet. Min egen pappa är ju annorlunda med sina idéer, sitt kostnärskap och sina maratonlopp. Efter 75 maratonlopp över hela världen har han nu tröttnat på löpningen och har nu ett nytt mål att genomföra. I sommar ska han ta som han säger en "långpromenad" från Östersund till sin syster i Åkersberga. Har för mig att han räknat ut att han måste gå ca 42-45 km per dag för att hinna fram på de antal dagar han bestämt. Min pappa är annorlunda men jag älskar honom lika mycket ändå. Kram på dig!
Nej, nu är det dax att sova. God natt på er!

Inga kommentarer: