onsdag 12 mars 2008

Mattjakt

I förmiddags kom mamma och Åke till oss. De hade med sig fikabröd och dagstidningarna. Vi pratade och fikade och sen bakade jag ut en deg jag haft på jäsning som skulle bli matbröd. John var hemma från jobbet idag med och han stack iväg till farbror doktorn för att kolla upp sin hals som han har så ont i. Lite senare åkte jag, mamma och Agaton till Linda och Jimmy. De är i full gång med att fixa i ordning sin lägenhet inför försäljning. De har köpt hus och ska nu sälja sin lägenhet. Sen stack vi iväg på mission "leta efter en fin matta". Vi besökte Sängjätten, Överskottsbolaget, Barnens Hus, Affären bredvid Barnens Hus (kommer inte ihåg vad den heter?), Rusta, Jysk, Mio Möbler och till sist Bonus Möbler! Pust! Agaton var så duktig och gnällde ingenting fast vi kuskade stan runt. Mamma blev arg och irriterad på mig för att jag inte ville köpa en bilmatta eller nån blå matta till honom men jag stod på mig. Vi fick oss en diskussion om genus.. Tids nog kommer Agaton att börja leka med bilar. Eller inte. Men jag vill inte ha nån bilmatta när han är bebis. Till slut blev det en matta med Nalle Puh, Nasse och Tiger i en luftballong. Agaton fick mattan och en fin tavellist från Mio i födelsedagsptresent från sin mormor.

5 kommentarer:

Mikaela sa...

har också vägrat bilmatta! O har en vanlig rund från ikea, och den funkar fint att leka på!

Jimmy sa...

IXO house heter affären.

Supermamsen Green World sa...

han kan ju ha många olika mattor så ni kan byta ut dem ..Mamsen din kan ju köpa en bilmatta om hon vill och du en disney"

Fniss

LIB sa...

ajajdå jag är totalt borta vad gäller genus. köpte en blå spidermanmatta till oliver och en rosa hopphagematta till evelina. båda verkade nöjda med valet. när de blir större ska de få välja helt själva :)

Cam sa...

Hihi..kul du står på dig att inte bara köpa kill grejer utan neutrala grejer. Ja nu är det inte många dagar tills han fyller. Håller med dig ang idétorka på bloggen ibland, jag är likadan. Tycker jag skriver om mina promenader med hunden hela tiden...vem vill läsa om det? jag ska bättra mig och skriva om lite annat med då och då. Kram Cam