söndag 9 mars 2008

Söndag kväll


Så var det söndag igen. Dagarna går så snabbt. Jag har lite nedräkning nu. På lördag kommer min lillasyster Wicktoria hem. Ja, eftersom hon bor och jobbar i Tyskland nu så är ju Tyskland och Lübeck hennes hem. För tillfället. Gud förbjude henne om hon skulle bli kvar där. Hon har ju faktiskt en bostadsrätt i Stockholm att komma hem till sen. Men på lördag kommer hon hem till oss, hennes syskon, föräldrar, släkt och vänner som saknar och längtar efter henne hela tiden. Jag vet att i alla fall jag gör det jättemycket. Hon ska få en riktigt stor och hård kram när jag hämtar henne på lördag morgon klockan sex på tågstationen. Få se om man släpper iväg henne tio dagar senare när det är dax för henne att åka hem igen.
I går kväll var jag och John på Magnus Betner på Storsjöteatern. Salongen var fullsatt och det blev riktigt bra. Det enda trista var en gubbe på samma rad som oss som hade mobilen på. Precis när föreställningen hade börjat så ringer det på hans telefon och HAN SVARAR och BÖRJAR PRATA I DEN!! Jag blev så irriterad. Han pratade ganska högt också och sa att "det har börjat" och att "vi sitter längst bak". Efter ett tag kommer en tjej in och sätter sig bredvid honom och hans sällskap. Det var alltså den tjejen som han pratade med på telefon. Okej.
Agaton sov hos sin mormor och Åke så jag och John fick sovmorgon. Pratade med mamma vid 11-tiden och det hade gått jättebra under natten. På morgonen när han fick välling så hade han tittat på hennes bröst och pekat och sagt "Dä". Han ville väl ammas som han brukar göra på morgonen. Hans mormor fick säga att det tyvärr inte fanns nån mjölk där för honom.
Den 19 mars fyller Agaton 1 år. Det är några som frågat efter datumet... Kanske kommer han att kunna gå på sin 1-års dag? Han tränar för fullt nu med apgång. Alltså att han går på alla fyra utan att ha knäna på golvet. John har två gånger sett honom ta några steg. Jag missade så klart båda gångerna.
I kväll efter badet tog John ett sånt fint kort på honom med sin mobiltelefon. Han ligger på sängen och John håller på att ta på honom pyjamasen. Håret står på ända och han gapskrattar. Ska se om vi kan lägga in kortet här.

2 kommentarer:

Cam sa...

Vilket underbart kort på er kille.....=) man blir glad i hela kroppen av att se det! Paket på väg med posten till en liten herre som fyller 1 år snart=)viskae en liten fågel. Ha toppen kul nu när syster kommer hem! Kram C

LIB sa...

Åh vad avis jag blir. Hade oxå velat se Bettner. Han är så träffsäker. kram syrran