söndag 30 mars 2008

Fattiglapp

Fick det gröna beskedet från Försäkringskassan för några dar sen. Brukar inte skynda mig att öppna det för man vet ju ungefär vad man får ut varje månad. Inget att hurra för. Just nu försöker vi att dra ner ytterligare på mina dagar eftersom vi vill spara dagar tills i sommar när John ska vara hemma. Allt för att han ska kunna ta ut 7 dagar med sjukpenninggrundande nivå. Johns jobb betalar också ut ytterligare 10% så att han kommer att få 90% av lönen i sommar. Det blir bra det om jag inte får nåt jobb och måste stämpla. Hur som helst. Sprättade brevet från försäkringskassan och ser att jag kommer att kunna kascha ut ofantliga 2043 kr!!!!! Vet inte vad som hänt. Nog för att man tycker att man får lite pengar varje månad men detta? Nåt har blivit fel. Jag tror att det beror på att John måste överlåta fler dagar till mig och det har vi glömt bort att göra. Vi har gjort det tidigare men det behövs nog göras igen. Ska ringa försäkringakassan i morgon och se om vi kan fixa till det. Annars får vi väl leva på havregrynsgröt och pannkakor resten av månaden.

2 kommentarer:

Mikaela sa...

åh man blir inte rik på pengar av att vara föräldraledig! kom just på att jag måste begära mer också! får se hur länge jag klarar mig med mina dagar!

Nettan sa...

Ja det är inge roligt när man har lite pengar.
Ni får gärna komma på besök på torsdag om ni vill.