torsdag 6 mars 2008

blåsväder

Idag skulle vi ta bilen och åka till syrran. Vi hann halvvägs. Redan innan vi åkte märkte jag att det var en ovanligt blåsig dag. Vi satte oss i bilen och hann nästan 3 mil när syrran ringde på min mobil. Hon berättade att det var ett riktigt busväder hos dem och att deras väg snöat igen. Frågan var om jag skulle kunna ta mig upp för backen till deras hus med bilen? Jag beslutade mig då för att vända om. När jag kom hem ringde John och frågade var jag var. Han hade hört på sitt jobb att E14 var avstängd västerut för att det snöade och blåste så mycket. På radion berättade de att det var massor med bilister som fastnat i drivorna. Skönt att vi vände om för annars vet man ju aldrig om vi kommit hem igen. Trist att jag inte fick träffa Liselotte och barnen dock.
Ikväll har vi varit och hämtat ett skrivbord hos en kompis som håller på att flytta ur sin lägenhet och behöver bli av med möbler. Jag har ju länge velat hitta ett litet skrivbord. Nåt som inte tar alltför stor plats. Lagom för vår bärbara dator, kanske en liten blomma och en burk med pennor. Inget mer. Nu har vi hittat det. Bild kommer senare när vi monterat ihop den.
Agaton har varit lite hängig med feber i kväll. Hoppas det går över tills i morgon. Då kommer mamma och Åke hit en sväng. Det blir trevligt.

3 kommentarer:

Mikaela sa...

läste på svt.se att dom varnade folk att gå ut, det var fara för att de skulle förfrysa!! tur att du vände. inte kul att sitta fast i en bil med en liten!

Supermamsen Green World sa...

Men GUD vilken tur inte skoj o kära fast i snöstorm---

Man skall lita på sin inre länsla precis som du gjorde"

KRAMIs

Cam sa...

Heeej=) tusen tack för den goa vovven på vykortet från dig idag=) blev så glad.
Kul med skrivbordet, låter som en dröm för mig att bara ha en dator en blomma och ett pennburk på skrivbordet, förstår inte var mina högar av papper, urklipp, pennor för ett heöt liv, limstift, mera pappershögar kommer ifrån? Dax att rensa kanske. Fick ju en fin hurts av er men den är smock full nu.
Tur ni vände bilen, läste om ovädret i Metro i dag. Kram C