måndag 24 mars 2008

Återfunnen

Natt mot måndag och jag borde ju gå och lägga mig men det är svårt att varva ner efter en tjejkväll med 8 kacklande tjejer som inte har träffats på nästan 15 år (vissa av oss). I kväll har vi ätit god mat, kollar på kort och snackat gamla minnen.
Kameran är äntligen återfunnen. Jag har vänt upp och ner på vårt hem och inte hittat den. Hade bestämt mig för att gå till polisen och göra en förlustanmälan på tisdag om den inte skulle ha kommit fram tills dess. Förstod att jag måste ha tappat den utomhus eller på stan, biblioteket eller nån annanstans för hemma fanns den ju inte. Hur som helst. En vänlig kvinna kom fram till oss vid bilen idag när vi höll på att packa in för att åka på barndop. Hon berättade att hon hittat en kamera vid vår parkering. Detta måste ju varit för nästan två veckor sen för så länge har den varit borta. Hon visste bara inte vem kameran tillhörde och skulle försöka lista ut det genom att kolla reg.nummer på bilarna och sen koltakta ägarna via vägverket! Snacka om snäll människa. Jag tackade gudarna för att hon var äldre än oss för om det varit nån i vår ålder hade väl den aldrig haft moral nog att luska fram ägaren. Den personen hade väl snott kameran till sig själv.
Berättar mer i morgon om tjejfrsten och dopet. Nu ska jag ta ut linserna och sova. Vi får sovmorgon i morgon för Agaton slaggar hos farmor och farfar.

2 kommentarer:

Mikaela sa...

åh så snällt!! tänk att det finns såna människor....
kuuul med tjejfest! framförallt om det är gamla goda vänner som känner varandra väl! det kan jag sakna här nere!

Cam sa...

Vilken tur=)Kram Cam